Leverans-, köpvillkor och reklamationer

Culimar AB köp och leveransvillkor

För att beställa på Culimar shop måste du vara myndig, annars behövs målsmans godkännande.

Garanti

Du har samma garanti på shopen som om du kommer in till vår butik. Vi följer Konsumentverket och Trä- och Möbelföretagens allmänna leverans- och köpvillkor för konsumentköp av kök och badrum.

På gångjärn och lådor är det 10 års garanti. Skåp, luckor, diskbänkar och övriga varor är det 2 år. Förutsatt att produkterna skötts och underhållits enligt våra anvisningar. Gäller inte slitage.

Du måste meddela eventuella felaktigheter inom 24 timmar efter du fått ordererkännandet.

Moms: 25 % är medräknat i priserna i shopen.

Betalning: Sker med förskottsbetalning till vårt bankgiro 5781-5508.

Leveranstid: på beställningsvaror 6-7 veckor, lagervaror 1-2 veckor.

Ångerrätt: Gäller endast lagervaror. Vill du returnera en lagervara ska du först kontakta oss. Varan måste vara i obrutet original emballage. Retur måste ske inom 14 dagar från du mottagit varan.

Du står själv för returkostnaden eller så lämnar du in varorna på vårt lager i Johanneshov. Varan får inte vara använd eller skadad. Varorna måste vara väl förpackade så de inte skadas i frakten.

Återbetalning sker när vi mottagit varan och kontrollerat att den inte är skadad eller använd. Pengarna sätts in på ditt konto inom 30 dagar från det vi mottagit och godkänt returen.

Reklamation: Vill du reklamera en vara ska du kontakta oss på Culimar. Är varan eller emballaget trasigt måste det anmälas direkt vid upptäckt, vid leverans ska det anmälas direkt till chauffören vid mottagandet.

Leverans: Din beställning hämtas på vårt lager i Johanneshov, Stockholm. Alternativt skickas den med DHL.

Leverans inkluderar normalt inte inbärning eller frakt till öar utan broförbindelse (det måste du i så fall uppge vid beställning). Priset för frakten är beroende på beställningens storlek (vikt) och leveransadress.

Fraktkostnaden får du som kund veta innan du godkänner beställningen.

Fraktbolaget kommer kontakta dig angående leveranstid.

Vi mottagande av varan måste du kontrollera att den (emballaget) är helt och varan oskadd innan du kvitterar leveransen. Skulle den vara skadad ska leverantören skriva under och ni anmäla detta omgående till fraktbolaget. Vid dold skada ska anmälan ske inom 7 dagar till fraktbolaget. OBS! Det går inte att kräva ersättning för transportskada om detta inte har påpekats vid leverans och godset har flyttats.

Vid ej mottagen leverans tar vi ut en avgift på 500kr.

Copyright 2011 Leverans-, köpvillkor och reklamationer - Culimar. Culimarshop. Webbproduktion Combiz och Orangia AB.
Template Joomla 1.7 by Wordpress themes free